Jak powinna wyglądać funkcjonalna strona internetowa?

W Internecie na chwilę obecną istnieje ponad miliard stron internetowych. Nie jest łatwo wyróżnić się spośród takiej ilości konkurencji, a strona internetowa firmy jest często pierwszą rzeczą, którą widzą potencjalni klienci. Przyciągnięcie pierwszego ruchu nie jest łatwe samo w sobie, a upewnienie się, że odwiedzający pozostaną na stronie jest jeszcze trudniejsze. Strona musi być nie tylko ładna, ale i funkcjonalna.

Jaką stronę można nazwać dobrą

Istnieją tysiące kursów, książek i artykułów na temat projektowania stron internetowych, które szczegółowo omawiają tworzenie stron. Jednak dla początkujących projektantów witryn internetowych lub przedsiębiorców, którzy chcą stworzyć platformę internetową dla swojej firmy, można to nieco uprościć. Podczas tworzenia lub przeprojektowywania witryny należy wziąć pod uwagę cztery podstawowe zasady:

Cel. Dobry projekt zawsze zaczyna się od wyznaczenia celu. Zanim cokolwiek zrobisz, musisz zadać sobie pytanie, do czego ma służyć ta bądź inna strona internetowa.

Estetyczny wygląd. Strona powinna wyglądać dobrze i nowocześnie. Jeśli „wysyła pozdrowienia z lat 90-tych” – jest źle i musisz pilnie poprawić sytuację.

Odpowiednia i oryginalna treść. Treść witryny musi spełniać cele biznesowe, a także musi być unikalna. Plagiat jest zły i jest karany nie tylko przez prawo, ale i przez wyszukiwarki.

Wygodna nawigacja. Aspekt łatwego i szybkiego poruszania się po stronie jest niezwykle ważny. Nawigacja powinna być prosta i przejrzysta – ma to pozytywny wpływ na konwersję, a nawet pozycję w rankingu wyszukiwarek.

Projektowanie wizualne. Projektowanie wizualne wpływa tak naprawdę na wszystko, od współczynnika konwersji po czas spędzony przez użytkownika na stronie, stopień zaufania do strony i obecność bezpłatnych linków do niej, co jest przydatne dla SEO.

Formuła wygląda następująco:

Dobry projekt = więcej zaufania = wyższy współczynnik konwersji

Ale jak sprawić, by strona wyglądała dobrze? Musisz zacząć od marki.

Projektowanie stron internetowych i branding

Marka jest tym, jak wygląda firma w oczach klientów. Na percepcję wpływ ma wszystko – kolory, czcionki itp. Twój mały biznes może konkurować z dużymi firmami, które mają stałych klientów. Musisz więc znaleźć sposób na wyróżnienie się i stworzenie własnej marki.

Co ludzie powinni myśleć, kiedy widzą Twoją witrynę? Możesz zarządzać emocjami odwiedzających za pomocą designu, musisz zwracać uwagę na psychologię kolorów – każdy z nich wyraża różne emocje. Oprócz koloru masz również wpływ na wybór czcionki.

Wybierając czcionkę do logo lub strony internetowej, zawsze powinieneś preferować czytelność zamiast postrzegania emocjonalnego. Ponadto nie powinieneś używać więcej niż dwóch czcionek jednocześnie.

Główny wniosek: nie powinieneś wybierać więcej niż trzech kolorów i dwóch czcionek, aby wyrazić markę firmy. Powinieneś zdecydować o nich i zawsze używać tylko określonych kolorów i czcionek – warto zapisywać ich kody, aby przypadkowo je nie pomylić.

Witryna firmy jest jej wizytówką. Jest to pierwsza rzecz, którą widzą klienci i potencjalni partnerzy. Jeśli strona internetowa firmy wygląda dobrze i nowocześnie, to wizerunek firmy w oczach wszystkich ludzi będzie dobry, będziesz postrzegany jako profesjonalista w swojej branży. Ponadto dobrze rozwinięta strona jest klasyfikowana wyżej przez wyszukiwarki, a użytkownicy sieci częściej udostępniają linki do niej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *